Tuesday 5 July 2016

Summers in France / zomers in Frankrijk

small street in Crépy-en-Valois, France
small street in Crépy-en-Valois
Summer is not really settling in over here: we've had a few warm, sunny days, but lately we've had much rain and temperatures dropped to Fall-level.
French yellow letterbox
French yellow letterbox
Het wil met de zomer hier nog niet echt vlotten: we hebben al wel wat zonnige, warme dagen gehad, maar de laatste tijd veel regen en met een frisheid waarbij je eigenlijk een herfstgevoel kreeg.
haystacks in the French countryside
haystacks in the French countryside
This year I am not going on holidays: my boyfriend wants to move to Amsterdam and has to save money for his leap, I have just spent my vacation money on a twin bed for the first time in my life. Man, that is expensive! So, again, like a few years ago, I am going to stay in Holland on a staycation. Read all about that in this blogpost.
Handwritten menu at Musée Jacquemart André, France
Handwritten menu at Musée Jacquemart André
Dit jaar ga ik niet op vakantie: mijn vriend wil verhuizen naar Amsterdam en is daarvoor aan het sparen. En ik heb net voor het eerst van mijn leven mijn vakantiegeld uitgegeven aan een tweepersoonsbed. Man, wat een boel geld kost dat! Dus ik blijf net als een paar jaar geleden gewoon in Nederland. Lees hier alles over mijn vorige 'thuisvakantie'.
tombstone
tombstone
To get into some kind of holiday mood I delved into my digital archives for photos from previous holidays in France. A few images kept popping up in my head the past few weeks. They were all taken in the period before I had started this blog, between 2009-2011.
Saint Denis' Church, Crépy-en-Valois, France
Saint Denis' Church, Crépy-en-Valois
Om toch wat in vakantiestemming te komen, heb ik in mijn digitale archieven gekeken naar foto's van voorgaande vakanties in Frankrijk. Die beelden kwamen de afgelopen weken steeds bij me naar boven. Ze zijn allemaal genomen voordat ik met dit blog ben begonnen, in de periode 2009-2011.
vintage advertisement, France
vintage advertisement
What are you doing this summer?
heavy rains on the parking lot
heavy rains on the parking lot
Wat ga jij deze zomer doen?

2 comments:

  1. Mooie foto's. Jammer dat je niet weg kunt met al die regen hier.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...