Wednesday 8 June 2016

Poppy time!

poppies
Het is nu de tijd van het jaar waarin je de klaproos om je heen ziet bloeien. Ik realiseerde me dat eerst niet zo, want ik woon in de stad en klaprozen verschijnen alleen in omgewoelde omgevingen. Maar bij mijn werk waar veel gebouwd wordt zag ik ze van de week staan, heel opvallend in hun knaloranje kleur. Ze deden me herinneren aan warme zomers in Frankrijk en aan de schilderijen van Impressionisten. Ze maakten mijn dag compleet.
Claude Monet: klaprozen in de buurt van Argenteuil
Claude Monet: klaprozen in de buurt van Argenteuil, 1873
It's the time of year when you see poppies blooming all around you. I didn't realize this at first because I live in the city and poppies only appear in churned up areas. But I spotted them this week at the construction site close to work: with their bright orange colour they were very distinctive. They reminded me of hot summers in France and of the Impressionist paintings. They made my day.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...