Friday 20 May 2016

Quote: Bij zeggen wat je denkt....

Deze uitspraak hoorde ik van de week in de wandelgangen op mijn werk. Toen ik hem hoorde schreef ik hem meteen op, want hij raakte iets in me. Ook bleef ie de hele dag in mijn hoofd hangen. Ik type hem nu nog een keer uit: "Bij zeggen wat je denkt, is denken fundamenteel." Ik heb degene die hem uitsprak gevraagd waar ie vandaan kwam: De Managementkalender.
Inderdaad, we gaan er altijd zo prat op om te kunnen zeggen wat we denken. Lekker alles eruit gooien, je 'hart' luchten. Heerlijk. Maar dan gaat het nog steeds over denken en niet over voelen. We leven al in zo'n informatieve maatschappij waarbij we bijna alles tot ons nemen via een beeldscherm, dat gaat allemaal via het hoofd. Het zou geen kwaad kunnen om wat meer in ons lichaam te zakken en meer bij ons gevoel, ons hart te komen. Ik doe dat door middel van yoga en meditatie, een wandeling door het park en contemplatieve fotografie. Maar daar zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden, iedereen kan daar zijn eigen weg in vinden.
Wat doe jij om meer bij je gevoel te komen?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...