Friday 11 March 2016

The Green Diet

green smoothie
Vorige week heb ik een hele week 'groen' gegeten om te ontgiften. Een huisgenote van mij ging het doen en ik had even op internet naar inspiratie gekeken en mijn lichaam reageerde met JA! Het groen spetterde van de pagina af, blijkbaar was nu het juiste moment om daar aan te beginnen. Ik wil al jaren minder brood met kaas gaan eten, omdat ik voel dat het niet echt goed voor me is, maar ik zag altijd op tegen het gedoe. Ik was bang om dan alleen maar met eten bezig te zijn, maar het is me heel erg meegevallen. Ik vond hier een lijst met groene groente en fruit die ik kon eten, ik heb in een keer veel boodschappen gedaan en ben gewoon begonnen.
's Morgen maakte ik een smoothie van een Granny Smith, avocado, groene peer en een boel groenten. Voor tussen-de-middag maakte ik de avond ervoor een salade op basis van groene linzen of mungbonen en 's avonds kookte ik iets eenvoudigs met groene groente. Ik heb er niet veel foto's van, want s' morgens had ik er geen tijd voor en 's avonds werd het al gauw te donker zoals je aan de foto hieronder kunt zien.
Het voelt goed om gedaan te hebben, de eerste dag had ik wat hoofdpijn van het ontgiften en was ik erg snel geïrriteerd (wat je allemaal niet wegstopt als je eet), na een week voel ik me lichter (minder compact) en schoner. Voorlopig hou ik de salades voor de lunch er nog even in!


Last week I ate greens all week to detox my body. A housemate of mine was going to do it and I looked on the internet for inspiration and my body just said YES! The colour green just splashed off the page, apparently it was the right time for me to start. I've wanted to eat less sandwiches with cheese for years, but I always dreaded the fuss. I was afraid to spend a lot of time with food, but in the end that turned out better than I expected. Over here I found a list of what to eat, I did the groceries and just started.
In the morning I prepared a green smoothie with a Granny Smith, avocado, green pear and lots of veggies. For lunch I prepared the evening before a salade based on green lentls or mung beans and for dinner I prepared something simple with greens. I don't have a lot of pictures to show because in the morning I didn't have any time and in the evening the light was fading too soon as you can see in the picture right above.
It feels really good that I have done this, on the first day I had a bit of a headache because of the toxins and I was irritated within seconds (goes to show how much you put away with eating). After a week I felt lighter (in mass) and cleaner. For the mean time I'll stick with packed lunches!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...